پرده توری و حریر آن هم از نوع سفید، کرم و یا رنگ های روشن مورد علاقه خانم های ایرانی است چرا که ضمن انتقال نور به خانه، جلوه زیبایی به اتاق نشیمن یا اتاق خواب می دهد. برای همین روش شستن پرده های توری و حریر برای از بین بردن گرد و خاک و دوده اهمیت زیادی پیدا می کند.
هیچ‌گاه اجازه ندهید پرده توری یا حریر آنقدر کثیف شود که نیاز به شستشوی اساسی داشته باشید.

چراکه اگر بخواهید یک پرده را به نیت سفیدی و تمیزی بارها در یک مرتبه بشویید، به ریزبافت آن آسیب جدی وارد می‌شود. از آنجایی که این گونه پرده‌ها چرک تاب هستند توصیه می شود هر چند وقت یک بار پرده‌های خانه، به خصوص پرده توری یا حریر را بشویید. همچنین اگر پرده را در فواصل کوتاهی بشویید، پارچه چرک مرده نمی‌شود، گرد و خاک از بین می‌رود و میزان ذرات آلرژی‌زا و عوامل بیماری در خانه کم‌تر می‌شود.

همانگونه که می دانید ساختار پرده زبرا از تور و پارچه می باشد به همین منظور باید حداقل فصلی یکبار به طور کامل شسته شود. این کار از تجمع گرد و خاک و آلودگی در پارچه پرده پیشگیری می کند و مانع از ایجاد عوارضی مانند حساسیت می شود. جهت این کار ابتدا پرده را از پایه های نگه دارنده قاب آزاد کرده و در یک سطح صاف قرار دهید. با استفاده از مواد شوینده که در آب حل شده ( ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی ) و به وسیله اسفنج نرم کف مالی شده شستشوی پرده زبرا را انجام دهید.