پرده شید یکی از بهترین گزینه ها برای زیبا سازی فضای دکوراسیون داخلی منازل و اماکن تجاری و اداری است. لغت شید در زبان انگلیسی به معنای سایه است ؛ در واقع این پرده ها در ابتدا به منظور ایجاد سایه بر روی پنجره ها به کار می رفتند. پرده شید از یک لایه پارچه که حول یک محور می چرخد تشکیل شده است.

برای تنظیم نور ، می توان پرده را حول محوری که در بالای آن نصب شده است ، بالا یا پایین کشید. این پرده ها کاملا در قاب پنجره قرار می گیرند. پرده شید که در گذشته مرسوم بوده ، عموما از یک پارچه تک رنگ ساده ساخته می شده است. اما امروزه این پرده ها در جنس ها و طرح های متنوعی تولید می شوند. بدین ترتیب گزینه های بی شماری مقابل مشتری وجود دارد.
پرده های شید از متریال های متنوع (پنبه، کتان، پلی استر، بامبو،سولیت (پارچه ای از جنس pvc) و …) و با شفافیت های مختلف تولید می شوند. در صورت کم بودن ضخامت پرده شید و شفاف تر بودن آن، زمانی که پرده پایین است، نور تا حدودی وارد می شود و بدین ترتیب در طول روز صفحه شفافی ایجاد می گردد که باعث زیباتر شدن فضای داخلی می شود.
پرده شید را می توان به دو صورت دستی و نیز کنترل موتوری با ریموت کنترل (کنترل از راه دور) ، بالا و پایین کرد. در واقع پرده های شید یکی از بهترین گزینه ها برای خانه های هوشمند و مکانهای اداری هستند. پرده شید را می توان به تنهایی یا در ترکیب با سایر پرده ها به کار برد. نوع پشت فوم دار پرده های شید مانع عبور نور به داخل می شود. این پرده ها بسته به ضخامتشان ، مانع اتلاف انرژی می شوند.
نصب پرده های شید آسان و سریع است.
به راحتی می توان پرده های شید را تمیز کرد یا شست.
برخی از انواع ضد آب این پرده ها را در مکان های مرطوب مانند سونا و استخر، می توان استفاده نمود.
پرده های شید عموما در برابر تابش نور خورشید مقاوم بوده و دوام و طول عمر بالایی دارند.