راهنمای شما در انتخاب انواع پرده کلاسیک و مدرن هستیم

حتما می دانید که یکی از ارکان ساخت هر خانه ای وجود پنجره است و پنجره ها می توانند بخشی از زیبایی هر خانه را تامین کنند.
البته زمانی این زیبایی دو چندان می شود که پرده های زیبا بر آنها آویخته باشد. پرده ها در کنار طرح و سبکی که یک پنجره دارد ، می توانند بر زیبایی ویژه پنجره ها بیفزایند استفاده از پرده هایی که با طرح و رنگ و چیدمان خانه شما تناسب بیشتری داشته باشد، نیازمند رعایت یکسری نکات است.
اول اینکه پرده ای که برای خانه خود انتخاب می کنید ، متناسب با چیدمان خانه شما باشد ، دوم اینکه چه کاربردی پرده های خانه شما برعهده دارند. ( پوششی یا بحث زیبایی هم مطرح است )
پرده می تواند شکل و سبک مختلفی داشته باشد. سبک و شکل پرده را می توانید متناسب با دیگر وسایل خانه خود هماهنگ کنید.
علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی، پرده ها سلیقه و علاقه شما را نیز به اطرافیان نشان می دهند. درواقع پرده ها و رنگ ها و طرح های آنها روحیه و حال و هوای خاص شما را به بیننده نشان می دهد. به همین دلیل باید تلاش کنید که نهایت سلیقه تان را در انتخاب نوع پرده خانه خود به خرج دهید.
پرده های پارچه ای طیف گسترده ای را دربر می گیرند. از حریرهای نازک و تورهای ظریف گرفته تا پارچه های مخملی ضخیم. هر یک از این جنس ها در قسمت های مختلف خانه کاربرد دارند.
پرده های ضخیم مخمل برای پذیرایی مناسبند. البته حتما باید آنها را با زیر پرده ای استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشند. رنگ آنها را نیز باتوجه به سلیقه خود می توانید از رنگ های گرم و تیره تا رنگ های روشن و سرد انتخاب کنید. اگر روحیه ای هنری دارید و علاقه به رنگ وجهه بارز روحیه شماست بهتر از رنگ های شاد و مفرح استفاده کنید.